Waarom wil een lokaal radiostation geen item maken over een lokaal evenement met een wereldwijd gevolg, maar een landelijk radiostation wel?

Dit is iets wat ik niet begrijp; een aantal landelijke radiostations willen namelijk wel een item maken en doen ook interviews, maar de radiostations in Groningen; OOG TV/Radio en RTV Noord hebben niets van zich laten horen. Hoe komt dit? Je zou toch juist verwachten dat een lokaal station ook interesse heeft bij een lokaal evenement; zeker als het een wereldwijd gevolg heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het gaat, gezien het profiel van de vragensteller, om een poging tot het neerzetten van het wereldrecord stoelmassage.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een lokaal station (nog ) geen interesse toont: ze hebben misschien geen mensen die beschikbaar zijn gedurende de poging om naar de lokatie toe te gaan (ze werken vooral met vrijwilligers). Of de sponsors zijn concurrenten van de sponsors van het radiostation. Of ze hebben gewoon nog geen tijd gehad om de activiteiten voor dat weekend door te nemen: wat komt wel en niet dan in de uitzending wordt bij een lokaal station vaak veel later bepaald (planningen lopen minder ver vooruit).
Ik verwacht dat er, naarmate de datum nadert, vanzelf meer interesse komt van de lokale stations. Hou ze in ieder geval geinformeerd over alles wat er staat te gebeuren, doe dit bij voorkeur ongeveer een week voor de poging. En vergeet dan vooral niet die VIP gasten etc. te noemen in je nieuwsberichtje. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als het evenement niet in de doelgroep van de lokale radio past, zal er ook geen aandacht aan besteed worden.

Zijn de lokale radiostations misschien heel braaf en betreft het een wat minder braaf evenement?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lab ratje kun je ook aangeven om welk evenement het gaat,of rust er een embargo op?