Waarom is er zoveel ophef over Susan Boyle's auditie bij Britain's Got Talent?

Bekijk het optreden zelf ook even:

http://www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk

Toevoeging:
Het interview met haar door de West Lothian Courier

http://www.youtube.com/watch?v=hn7So0NC74s

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat de ophef te maken heeft met het enthousiasme. De ophef is overdreven, bijna amerikaans, maar het enthousiasme is heel groot.
Wat deze vrouw heeft laten horen is gewoon fantastisch. Of je nu wel of niet van dit soort muziek houdt, niemand kan zeggen dat ze niet een fantastische stem heeft. Ook de manier waarop ze het nummer beleefde, vond ik heel goed. Zoals al eerder gezegd, deze vrouw heeft nooit de kans gehad om zich te bewijzen. Nu ze de mogelijkheid had, heeft ze iedereen versteld doen staan, omdat iedereen haar als het lelijke eendje zag. Ga maar eens luisteren naar het origineel van Elaine Paige en zeg mij dan wie er het beste is.
Een boek beoordeel je niet naar zijn kaft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Laat ik het zo zeggen.

Ze is heel erg goed.
En dat hadden ze niet verwacht.
Omdat ze van te voren al hun oordeel klaar hadden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind haar dus niet zo goed, zal dan wel aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou het ligt niet aan jou hoor. Iedereen heeft zijn eigen mening.
Ik houd persoonlijk niet van opera muziek etc. Maar je verwacht het niet van haar. En het is eigenlijk een beetje een hype. Als de jury leden het geweldig vinden dan gaat het publiek er helemaal in mee..
Omdat je als je der ziet niet verwacht dat ze zo'n stem heeft. Verwachtingspatroon. Maar zoveel ophef is er volgens mij niet over, mensen vinden het gewoon mooi om te zien, ophef vind ik zo'n negatief woord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat wij jagers en prooi tegelijk zijn, en daar niet meteen tussen kunnen kiezen.
Vòòr haar optreden was de zaal jager en er na prooi.

(Ook zo´n hekel aan die vent rechts in het panel?)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niemand had van zo'n grobbekuiken verwacht dat ze zo zou zingen. En als je haar hoort praten, verwacht je het ook niet. En als je haar ziet, verwacht je Magica uit Donald Duck. Toch zal ze de talentenjacht niet winnen denk ik, want ze zing wel leuk, maar ze mist de x-factor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat eerste oordeel en laatste oordeel levensgrote tegenstellingen zijn. Van min 10 tot plus tien in 3 minuten. De ophef is omdat het verschil tussen -10 en +10 200% is :o)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En tenslotte ook door de overtrokken reactie van de jury. De kijkers beseffen niet dat dit nep is, zoals bijna alles op de TV.
AWM
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Paul Potts zal toch echt niet vinden dat het nep is, als hij zijn geld aan het tellen is!!!
Omdat iedereen in de zaal nogal overdreven reageert.
Goed, ze is niet moeder mooiste, en lijkt zelfs een beetje achterlijk of onderontwikkeld... en blijkt tegen verwachting in een leuke stem te hebben, maar de ophef is overdreven.
Opgedrongen ophef is het, als je het maar veel op msn en youtube e.d. zet lijkt het inderdaad alsof er een ophef is ontstaan en zal dat ook ontstaan omdat iedereen het gaat bekijken.
Net zoals er bij dat soort programma's honderden van die kindjes tussen de 3 en 10 jaar met 'angelsvoices' komen, dat wordt dan ook ineens overal op internet gezet en heel overdreven over gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk omdat men hoopt op het Paul Potts-effect. Die ontwikkelde zich ook van lelijk eendje tot zingende zwaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze ontzettend goed is en nog niet ontdekt, het doel van de show is om verborgen talent te ontdekken en dat is ze gelukt. De vrouw heeft nog nooit ergens een kans gekregen om door te breken en nu blijkt dat ze een gigantische stem heeft, dat is toch mooi dan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ophef komt voort uit emotie.

De hele zaal lacht haar uit en verwacht niks.
Dan blijkt ze goed te kunnen zingen.

En daar is de mens gevoelig voor. Het lelijke eendje blijkt een mooie zwaan (Stem) te zijn.
Dus voelen wij ons emotioneel in een betrokken.

De underdog die kampioen wordt is altijd beter dan de favoriet die het kunstje weer flikt.

Overigens als "kenner" er zaten wel hier en daar wat rauwe noten tussen hoor. Meer als bij Paul potts
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vooroordelen, dat gekke dansje nadat ze haar leeftijd vertelt. Iedereen dacht: "Weer zo'n wannabe." En dan toch zo'n geweldige stem en uitstraling. Totaal onverwacht en daarom interessant.