Hoe lang houdt Radio Veronica het vol?

Ze kunnen toch niet eeuwig vasthouden aan de 80's and 90's hits?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Dat zal de tijd leren... Veronica richt zich op een niche, en dat geeft ze een voordeel ten opzichte van popzenders als 538, Q, Decibel en dergelijke. De luisteraar zwemt niet in een vijver waar heel veel hengelaars zitten, maar heeft een duidelijk profiel. Handig voor de adverteerders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het grote wonder is dat mensen muziek uit de jaren 80 nog steeds draaien. de jaren 60, 70. en zelfs 90 zijn te verdragen. maar blijbaar is het sentiment dominant en in dat geval kan veronica nu inzetten op 1990 -2010 en zitten ze weer op koers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen het alleen volhouden wanneer zij hun muziek beter varieren.
Ikzelf ben en enorme fan van jaren 80 en 90 muziek, maar heb het idee dat Radio Veronica slechts de rechten heft op zo'n 500 nummers en sdie in high rotation draait.

Hoe kan je stellen dat je DE zender van de 80's bent als het enige nummer van Duran Duran dat je draait "The Reflex" is.
Hoe kan je stellen dat je DE zender van de jaren 90 bent als je (blijkbaar) nog nooit van Take That hebt gehoord?

Waarom hoor ik zelden Bananarama, Happy Hardcore, Pet Shop Boys, Technotronic, Frankie goes to Hollywood, Milli Vanilli.
Ook bij Queen, Madonna, Bon Jovi, Metallica (if any), Aerosmith komen zij niet verder dan het intrappen van open deuren.

Alhoewel de formule hoge potentie heeft is de huidige uitwerking matig.
Jammer......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veronica is commercieel en draait commerciele muziek.
Vroeger kwam die muziek hoofdzakelijk uit de sixties/seventies, maar de mensen die toen naar Veronica luisterden (en Veronica eigenlijk gemaakt hebben tot wat het nu is), die mensen hebben ze nu niet meer nodig want die zijn te oud geworden. Nu draaien ze 80/90, maar die aanhang slijt vanzelf en dan wordt het 90/00.
Veronica geeft niet om luisteraars, Veronica geeft om geld.