Kan ik van een muziekbestand ook uitlezen / achterhalen met welke apparatuur dit opgenomen is ?

Het gaat om een wav-bestand van een bandje. Deze weergave is mooi helder en goede bassen. Echter om zon apparaat aan te schaffen moet je wel weten wat voor merk en type.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik bedoel een muziekband geen cassettebandje :-(

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Nee, er is zo veel opname apparatuur, analoog en digitaal, dat je van een opname alleen niet kunt achterhalen waarmee het is opgenomen. Je kunt wel globaal een kwaliteits indicatie maken, maar dan nog is er veel verschillende apparatuur.