Hoe kan de ontvangst van mijn fm radio beter zijn als ik de hand op de radio leg ?

Ik heb gewoon een JVC UX-G305 fm radio met een goede antenne van de week gekocht , maar de ontvangst is nog steeds slecht , pas als ik de hand op de radio leg is die geweldig, dus iets met massa te maken lijkt mij, Weet iemand wat ik er aan kan doen ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
4.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je lichaam werkt dan als antenne . Knop evt een draadje ( koper of staal ) aan een groot staal object een verwarming's buis ?! Tl buizen die aan staan kunnen een negatief effect hebben op de ontvangst

Antwoorden (2)

Dat heet letterlijk "het handeffect". Dat heeft niets met massa te maken. Jouw lichaam werkt als antenne en het signaal wordt capacitief overgebracht naar je radio.
Het is zaak om de ontvangst van je radio te verbeteren. Heeft ie een telescoop-antenne? Maak hem langer of korter en probeer door draaien de ontvangst te verbeteren. Verplaats anders de radio zelf. En probeer met een draadje bevestigd aan de antenne de ontvangst op te krikken. Als dat allemaal niet helpt moet je een betere radio gaan kopen.
escape
8 jaar geleden
Allerlei dingen in huis kunnen je hand vervangen. Bevestig bijvoorbeeld de antenne met en draadje aan de radiator of iets anders relatief groots van metaal. Zelfs dichter bij een raam kan de ontvangst al beter zijn.