Waar kun je, eventueel tegen betaling, piano spelen op een piano?

Zijn er soort van plekken waar je tegen betaling op een piano kunt spelen? Dus niet huren om zelf in je huis neer te zetten, maar gewoon op locatie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
3.8K

Het beste antwoord

Op een conservatorium of muziekschool kun je soms de instrumenten die daar staan bespelen tegen een vergoeding. Per plaats kunnen de regels nogal verschillen dus kan het de moeite waard zijn om ook in omliggende plaatsen te informeren. In het kader van muziekles nemen is het natuurlijk logisch dat je op het instrument speelt. Heel wat studenten en personen die conservatorium of muziekschool doen zijn klein behuisd of kunnen thuis niet even een piano neerzetten; dus die spelen inderdaad in de ruimten van muziekschool of conservatorium. Denk ook eens over een pianoleraar. Voor al deze manieren van spelen gelden er meestal wel vaste tijden.

Er zijn echter veel cafe' s en dergelijke waar je op de piano kunt spelen; voorwaarde is dan wel dat je geen echte beginneling bent; kun je al iets aardigs spelen dan ben je op veel plaatsen welkom.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de meeste muziekscholen kan je een pianostudio huren.
Amadea
8 jaar geleden
Nog tot 20 september in Gent:
Binnenkort is het opnieuw 123-Piano in de stad. Tijdens 123-Piano staan er op 8 verschillende locaties, waaronder de stadshal en Gent Sint Pietersstation, piano's waar iedereen mag op spelen. Je kan dus gerust zelf eens komen spelen of je kan luisteren naar andere mensen die piano spelen.
fremar
8 jaar geleden
Op steeds meer NS stations kun je gratis op een piano of zelfs een echte vleugel spelen. In Amsterdam, Groningen, Breda, Nijmegen, Arnhem, Utrecht, Den Haag en Maastricht. Dus als je in of in de buurt van één van deze steden woont kun je vanmiddag nog aan de slag. Natuurlijk leuker als je het al een beetje kunt (vooral voor de omstanders), maar als het niet de moeite waard is blijven omstanders vanzelf niet luisteren en lopen hard door.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Oké, maar als je wilt oefenen lijkt het mij niet zo slim om daar een openbare en meestal behoorlijk valse piano voor te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je wilt oefenen zul je een beetje een olifantshuid moeten hebben, maar ach, je zit toch met je rug naar het publiek.
Over dat slecht gestemde, dat valt dus enorm mee. Mijn zoon speelt goed piano en kan nooit een piano onberoerd laten. Hij constateert nauwelijks slechte stemming. Het zijn doorgaans heel goede instrumenten, geen Steinway natuurlijk, maar vaak Yamaha.
Amadea
8 jaar geleden
Dan is het zeker toeval dat op de youtubefilmpjes die ik hoorde van uitvoeringen op zo'n openbare piano het instrument zo vals klonk...