Hoe zouden jullie het karakter van dit liedje omschrijven?

http://www.youtube.com/watch#!v=mhI_NY5Z5Ps&feature=related (Out of my league - Stephen Speaks)

Het is belangrijk dat je alleen luistert naar de muziek en niet naar de tekst van het liedje.

Voor school doe ik onderzoek naar trefwoorden die mensen toeschrijven aan bepaalde muziek, dus welke woorden zouden jullie aan dit liedje toeschrijven of wat voor sfeer roept dit liedje op?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
6.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk, dat je beter een hongaars of een fins liedje op kan zoeken : het is onvermijdelijk, dat je wél naar de tekst luistert, als die gezongen wordt in een taal die je verstaat.

Het beste antwoord

sommige gedeelten vind ik improvisatie en een beetje schmieren/ cabotineren ( een terugkerend riedeltje wat lekker in het gehoor ligt en daarop voortborduren ).
andere gedeelten zijn uplifting, verwachtingsvol
weer andere stukjes lieflijk

dus improvisatie, uplifting, verwachtingsvol en lieflijk, schmieren en cabotinerend

Als je er gevoelig voor bent, luister je het hele nummer af dus het zou ook nog ietwat catchy genoemd kunnen worden dat is misschien wat netter dan schmieren/ cabotineren (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan ik echt wat mee!

Andere antwoorden (1)

Ik vind het vooral k**muziek. Je krijgt medelijden met de zanger en daarnaast vind ik het ook een beetje too much en halverwege wordt het zelfs irritant. Maar dat komt ook omdat het niet mijn type muziek is. Misschien als je verliefd bent en dit jouw soort muziek is dat het wel heel mooi is. De stem van de zanger is wel heel mooi subtiel.