Heeft er ooit een Nederlandstallig nr op nr 1 gestaan in het buitenland?

geen BELGIÉ

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet het liedje ook Nederlandstalig zijn, of gaat het om een Nederlandse artiest? Daar is wat verwarring over hieronder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
staat gewoon duidelijk in de vraag toch? snap de te haastige antwoorden niet. de plusjes al helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee echt nederlandstallig,dat vroeg ik me af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
talig!

Het beste antwoord

nederlandstalig, nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is toch echt zo,duitsland,singapore,indonesie en nog een paar landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, maar de wiki is er niet in het duits.dat zegt al iets. hoe weet je het zo zeker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-2... bronnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker knap , maar niet nederlanstalig die viool van hem:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben bang dat je gelijk hebt Menno nooit een nedelandstallig nummer op 1 helaas maar waar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Nederlandstalig , ech-nie op 1 in de buitenlandse....

Andere antwoorden (9)

Ikdacht dat Mariska Veres met het lied,dat me nu even niet te binnen schiet in de USA een tijd lang op 1 heeft gestaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shocking Blue werd de eerste Nederlandse groep die een nummer 1-hit in de Billboard Hot 100 van de Verenigde Staten behaalde met de single Venus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Venus van Shocking Blue. Onder andere in de Verenigde Staten rond 1971
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ilse de lange volgens mij. Met i'm not so tough
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nederlandstalige hit die in verschillende landen op 1 heeft gestaan is vader abraham met het smurfen lied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt niks over terug te lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/%27t_Smurfenlied
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel gelijk, maar die teksten zijn vertaald naar een andere taal. In Duitsland werd het het Schlumpfenlied, en zo kreeg ieder land waar het een nummer 1 hit werd een vertaalde versie. Dus ook hier geen nederlandstalige nummer 1 buiten Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom nu die minnetjes, voor een goed antwoord!
Deze mindrukkers weten er zelf niets van, zijn te jong zeker. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn te jong en te dom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, hij was natuurlijk niet Nederlandstalig, minnetje voor me zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed,ik had er ook over heen gelezen,maar het minnetje dat Jeroen62 van mij kreeg,is omfdat hij het antwoord al diverse malen had kunnen lezen en dan is het alleen maar overschrijverij! En dan ook nog de arrogantie om anderen dom te noemen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is het voor sommigen toch moeilijk om beleefd te blijven,als je je aangevallen voelt!
Nog even ter Uwer informatrie: Shocking Blue heeft nooit met de nederlandstalige versie van Venus ook maar ooit ergens p plaats 1 gestaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het met Moolkeesje eens.
Andre Rieu heeft in Engeland op nummer 2 gestaan. En in Amerika op nummer 4. Toch knap;

http://www.rnw.nl/nederlands/article/andr%C3%A9-rieu-wereldwijd-een-bestseller
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trafassi - Funchi

Funchi wordt een grote hit in het tropische circuit van Nederland en ook in Suriname.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan in je bronnen geen nr 1 notering vinden, maar suriname als officieel buitenland met NL als voertaal is natuurlijk wel de beste optie. maar heb je een bronvermelding van hun top40 met data en artiest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, iets heel veel beters kon ik niet vinden.
Misschien ook wel de Vogeltjesdans van de Electronica's. Volgens een vriend was dit nummer toendertijd een megagrote hit in Rusland/Kazakstan, waar opgroeide.

Toegevoegd na 1 minuut:
waar hij opgroeide in de jaren 70/80.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen nederlands lied, maar geschreven door een Zwitser en bewerkt door een Belg. De Electronica's hebben de bekendste versie gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooh, dat vind ik nou jammer om te horen, want daar was ik juist zo trots op. Dat ze in de jaren 70 in een weeshuis in Kazakstan op feestavondjes 'onze' Nederlandse vogeltjesdans deden, met alle gebaartjes erbij die we hier ook kenden. Anyway bedankt voor de reactie. Maar ik ga het misschien wel niet tegen vriend vertellen.... ; )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer wat geleerd... wist ik ook niet namelijk :-)