Klopt het dat je met een FM transmittor andere radios gaat storen?

Een collega beweerde vandaag dat als hij een FM transmittor aansluit en deze op bijvooreeld 100.7 FM laat uitzenden, dat een ander in een kamer ernaast geen q-muzic meer kan ontvangen op een gewone radio.
En dat hij dat wel eens deed om een buurman te pesten.

Kan dat echt?

9 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Het beste antwoord

Ja, dat kan echt. Nederlandse woord voor FM-transmitter is FM zender.
Die kan je bouwen, zelfs in de maat van een luciferdoosje en daarmee kun je buren pesten. Dat is overigens wel verboden, je mag geen FM-zenders in je bezit hebben op hele kleine zendertjes na, bestemd voor gebruik in de auto.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of oude babyfoons. :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Hij zegt dat hij dat doet met een kleintje die hij voor €12 heeft gekocht bij conrad