Hoe heet het nummer dat over een storm gaat uit de jaren 90?

Ik ben op zoek naar een liedje uit de late jaren 90 of rond 2000 over een storm. Op het einde van de videoclip hoor je onweer.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het liedje wordt gezongen door een band. Het is een vrij kalm liedje en je hoort een elektrische gitaar tussendoor. Op het eind van het liedje hoor je onweer op het ritme van de muziek (dit is volgens mij alleen in de videoclip te horen). Meer kan ik er me niet meer van herinneren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets meer informatie zou welkom zijn, aangezien legio nummers over storm/onweer/regen gaan.
Welke muziekstijl is het bijvoorbeeld? Zit er zang in? Zo ja, wat voor zang? Weet je een tekstfragment? Is het een hit geweest?
Cryofiel
9 jaar geleden
Riders on the Storm?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Darude - SandStorm xD
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Riders on the storm was al in de jaren 70, maar dacht ik ook aan.
Cryofiel
9 jaar geleden
Het is vast een aantal keren gekofferd.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ook ik dacht aan “Riders on the Storm”, oorspronkelijk van The Doors. Uitgebracht in 1970 / 1971. Vraagsteller heeft onweersgeluiden gehoord, en heeft het over een storm. Als je de muziek met het weersverschijnsel continu op de achtergrond beluistert, dan wordt voor de attente luisteraar duidelijk dat wat men in Amerika een ‘storm’ noemt, voluit meestal gewoon een rain storm of een thunderstorm kan zijn. Een regenbui of een onweersbui dus; een kleinschalig weerverschijnsel met als belangrijk kenmerk op de eerste plaats neerslag. Wat wij hier een storm noemen, heet daar een gale, en dan heb je het over een grootschalig weersverschijnsel met in de eerste plaats zeer veel wind.
Je hoort in “Riders on the Storm” dus ook nergens een gierende wind, maar voortdurend regen met onweer. Echter in de YouTube weergave die op Wikipedia genoemd wordt geen "onweer op het ritme van de muziek". Er zijn een aantal andere versies bekend; geen zo succesvol als dat van de oorspronkelijke artiesten:
• Annabel Lamb (1983); haalde de 27e plaats in een lijst in Engeland;
• Creed (2000) voor het album Stoned Immaculate;
• Snoop Dogg (2005) voor computerspel Need for Speed: Underground 2, een dub over het origineel heen.
• Infected Mushroom maakte een remix (2009) op album Legend of the Black Shawarma;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Riders_on_the_Storm_%28single%29

Antwoorden (1)

Het zou Vienna van Ultravox kunnen zijn.