Waarom zingen sommige mensen Nederlands en Engels door elkaar?

Zoals kinderen op het juniorsongfestival, B-Brave, Mainstreet etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (2)

Simpel weg om het liedje afwisseling te geven.
Of om het liedje betekenisvoller te maken of om het liedje beter uit te leggen.
Dit zie je namelijk ook bij meerdere talen, bijvoorbeeld de remake: Anyplace Anywhere Anytime van NENA en Kim Wild.
Dit wordt in het Engels en Duits gezongen.

Ook veel Koreaanse liedjes of Japanse liedjes combineren Engels met hun eigen taal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van het Junior Songfestival weet ik dat de deelnemers minstens een deel van hun nummers in de taal van hun eigen land moeten zingen. Daarom zingen veel Nederlandse deelnemers voor een deel in het Nederlands, maar om ook buitenlandse stemmers aan te kunnen trekken zingen ze ook delen in het Engels. Voor de rest denk ik dat sommige zangers/groepen Engels gebruiken om internationaal en interessant over te komen, en Nederlands omdat dat over het algemeen dichter bij de belevingswereld van het publiek staat (vooral wat betreft uitdrukkingen, beeldspraak e.d.).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super antwoord! +1