waar kan ik de noten van de Sirtaki (Griekse volksdans) voor een bes trompet vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Antwoorden (2)

Hier: http://www.scoreexchange.com/parts/375184.html
Amadea
9 jaar geleden
Er is voldoende bladmuziek te vinden waar je voor moet betalen.
Ik heb er twee gevonden die je gratis kunt downloaden. Mogelijk zijn ze niet meteen in de goede toonsoort, maar je kunt ze gemakkelijk transponeren. Of iemand vragen om dit voor je te doen.
Overigens vind ik ook trava trava voor de sirtakidans, maar dat is wel een andere dan de sirtaki " uit de film" .

Er wordt meestal aangenomen dat de sirtaki een Griekse volksdans/muziek is, niets is minder waar, hoewel het nu wel de meest kenmerkende dans/muziek van Griekenland is.
De muziek is geschreven door Mikis Theodorakis (een van de grotere Griekse componisten) .
De muziek is n.l. geschreven door deze componist voor de Film Zorba the Greek (1964), met Anthony Quinn in de hoofdrol. Ook de choreografie voor de dans werd voor deze film ontworpen en is afgeleid van de dans Syrto Kritikos, een Kretenzische volksdans, dit omdat de schrijver van Zorba the Greek, een Kretenzer was n.l. Kazantzakis. De naam is dan ook afgeleid van Syrto en het aki is een kretenzische uitgang voor namen, vandaar dat de meeste Kretenziche namen eindigen op akis (mnl) of aki (vrl).
Na de film zijn muziek en dans een eigen leven gaan leiden en werd dit langzaamaan een van de meest bekende en markantste dansen van Griekenland.

Muzieklijst - Jan Wolters - Gratis bladmuziek
www.janwolters.nl/jwlist.html
11-02-2013 - Nobody knows you when you're down and out - voor trompet, piano , ...... 16-10-2007 - Trava Trava - Griekse sirtaki, voor accordeon, bouzouki, ...

http://nl.scorser.com/S/Bladmuziek/Sirtaki/-1/1.html
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Geen van beide links geeft de gevraagde bladmuziek voor trompet.
Erna55
9 jaar geleden
Ik schrijf in de tekst dat het te transponeren valt.