Klarinet welk klepje moet ik gebruiken bij R4 of L2?

Dochter wil graag verder in haar muziekboek maar zij weet niet hoe ze deze noot (zie bijlage) moet spelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (1)

Deze noot (f) kan je op twee manieren pakken: met je linker pink of de rechter. De standaardgreep is met rechts: alle gaten dicht en de rechterpink op de achterste klep boven (voor de rechterpink zijn er vier kleppen: rechtsboven voor de f ). Zie bron voor een afbeelding.