wat heb je nu precies nodig om dj te worden?

Mijn beste maat is een dj die nog niet zo lang draait maar al redelijk wat succes heeft en ik ben al een aantal keer meegeweest met hem en hij heeft me wat getoond en ben er nu echt zot van.
Ik ben nu al een goeie week erover aan het opzoeken en heb virtual dj op mijk pc maar zou graag een dj set kopen
Mijn maat heeft een pionneer 2000cdj ofzo maar die lijkt me wel erg duur voor beginners
Kan er iemand zeggen wat ik echt precies nodig heb om deftig te beginnen zonder dat ik na een maand al iets nieuw moet kopen omdat ik er niet veel met kan doen? En wat raden jullie aan?
Heb niets van cd spelers ofzo nodig maar ik snap gewoon niet goed wat ik nu precies nodig heb van spullen en welke ik het best koop voor een deftig maar niet overdreven budget (hoeft ook geen 150euro te zijn natuurlijk)

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (3)

Beste Gt3,
Ik heb zelf de Traktor S4 van Native instruments, dat is de draai tafel.
er zit een eigen software bij en je kan er 2 speakers, 2 microfoons op aan sluiten en een koptelefoon.
Hij is heel makkelijk te gebruiken.
Als je wilt gaat djen dan heeft u natuurlijk ook 2 grote podium speakers nodig die staan er genoeg op www.bax-shop.nl
en als u er echt een feest van wilt maken dan is een microfoon natuurlijk onmisbaar deze zijn te verkrijgen voor ongeveer 50 euro.
www.native-instruments.com

Ik hoop dat ik u heb geholpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste, bedankt voor antwoord
Microfoon en boxen heb ik niet nodig heb ik al
Dus als ik die traktor en native heb heb ik alles wat ik nodig heb? Mixer enzo..? Bedankt
als je inderdaat dj apratuur nodig hebt en je hebt een laag budget kan je het best goedkope mixers en speakers kopen van skytec en devine ik gebruik zelf deze merken en ze stellen me nooit teleur je kan dit soort merken vinden op bax shop en maxaxi.com
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is het beste om gewoon is te beginnen met een usb-controller van 200 euro. Boxen heb je waarschijnlijk al. Hoofdtelefoon is wel belangrijk. De software word 9 van de 10 x erbij geleverd. Hou dat even in de gaten. Zaak is nu dat je gaat mixen mixen en je raad het al mixen. Zoek op youtube voor beatmatch tutorials etc.. Op baxshop bijv zoek je gewoon op een normale prijsklasse. Begin niet te duur, het kan tegenvallen, in de zin van, je kan het niet, of je vind het eigenlijk toch niks. En je moet een hoop muziek kopen/downloaden wil je uberhaubt ergens gaan draaien. Met 50 nummer kun je niet draaien omdat je ook op het publiek moet inspelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankuwel
Als ik zo een set koop heb ik dan alles om te kunnen mixen?
En hoelang moet je ongeveer oefenen tegen dat je er een beetje van kan en wat bedoel je met software? Bedoel je voor op pc om die aan te sluiten? Want bij de pionneer cdj 2000 was dat niet?!
Alvast erg bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist.
Ja dat ligt aan jezelf, de 1 pikt het sneller op dan de ander.
Met software kun je je nummers uitkiezen en kun je zien hoelang ze duren en hoe snel de BPM is etc.
Klopt, daarbij gebruik je geen laptop en dus ook geen software, alleen betaal je gelijk veel meer al wil je alleen met decks oefenen. Aan jou de keus. De bedoeling is het zelfde, alleen lees je het op deze manier af op het een heel scherm, bij de cdj2000 van een hele kleine