hoe kan ik een lied van buiten leren?

Hallo,

Ik heb jammer genoeg een probleem om de tekst van een lied te onthouden.
Hoe kan ik dit verbeteren? De melodie en de naam van de artiest is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
4.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In die boekjes bij de cd zitten meestal de songteksten lees en zing die gewoon mee. :)

Het beste antwoord

leer het lied op meerdere manieren. Door meerdere zintuigen in te zetten zul je de tekst van het lied hiermee associëren. Denk bijvoorbeeld aan een dansje, of gebaren. Je kunt het ook opschrijven en meelezen terwijl je zingt.
Op deze manier worden je hersenen op meerdere manieren aan het werk gezet met deze tekst en zul je makkelijker onthouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb mijn fantasie gebruikt en met gebaren kan ik de tekst nu onthouden.

Andere antwoorden (7)

gewoon veel oefenen. Het voordeel van liedjes is dat ze makkelijker te onthouden zijn dan gewone tekst, wegens rijm en ritme
9 jaar geleden
Zet het liedje (al dan niet zelf gezongen) op een mp3-speler en draai die de hele dag af.
9 jaar geleden
Zing het op verschillende manieren. Bijv. met een hoge stem, met een lage stem, met wisselende toonhoogtes enz. Op die manier moet je meer moeite doen bij het zingen want je moet je op die verschillende dingen extra concentreren. Door die extra concentratie blijven de woorden waarschijnlijk ook beter hangen omdat ze dan beter in je hersens opgenomen worden.

Al deze keren herhaal je een keer of 3 per dag net zo lang tot je de tekst uit je hoofd kent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Luister steeds het liedje en luister naar de woorden als dat niet helpt schrijf gwn over :))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zoek dit lyrics video op op youtube en ga proberen mee te zingen. Wat ook wil helpen is als je het gaat vertalen of als je de vertaling van het liedje opzoekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meelezen met de lyrics op youtube, en meezingen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
luister het terwijl je in slaap valt, het is wetenschappelijk bewezen dat dit werkt.