Zijn betaalde SMS raad spelletjes op radio en TV gokspelletjes?

Je koopt een "lot" voor de prijs van je SMS (50 cent tot 2 euro) en hebt een kans om te winnen ....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ja,

Vroeger zei de Nederlandse wet van niet, want er komt naast de factor geluk ook inzicht bij kijken. Tegenwoordig van wel, omdat je toch echt een lot koopt.

Hierdoor vallen de belspelletjes met raad het automerk met 8 letters eindigend op .ercedes, en beginnend met een "m" onder de kansspel wet, maar ook die gevallen waar iets meer kennis / inzicht bij hoort (zoals raad de stem bij VOO). Dat is goed, omdat het ingedeeld wordt bij wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja.

Iets kopen omdat je er "misschien" iets mee kunt winnen is gokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sms spelletjes op radio en tv vallen sinds kort onder Promotionele kansspelen en daarvoor gelden regels
Zie onderstaande site voor regels ontrend sms spelletjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Een promotioneel kansspel is het geven van gelegenheid om mee te dingen naar prijzen of premies, bij wijze van promotie. Winnaars worden aangewezen door kansbepaling waarop zij geen invloed kunnen uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.
En kijk er mee uit.
Voor je het weet zit je aan een of ander abonnement vast en dan kost het je nog veeeeeeel meer.