Wat is nu precies het verschil tussen muziek beluisteren op Spotify (betaalde versie) en op YouTube?

Ik luister nu via Spotify en betaal daarvoor € 4,95,- p/m. Veel mensen raden me aan om dat te doen via YouTube. Wat is beter (voor de artiest, voor mij...)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Ritsuka
9 jaar geleden
bij Youtube heb je veel reclames, en tenzij je via het Vevo kanaal luistert krijgt de artiest volgens mij niks

Het beste antwoord

Youtube kost je in ieder geval een stuk meer bandbreedte want je streamt een filmpje terwijl je bij Spotify alleen audio streamt. Voornamelijk van belang als je niet thuis bent en via het internet van je telefoon wil luisteren of als je een trage internetverbinding hebt.

Artiesten verdienen meer aan Spotify dan aan Youtube. (zie bron 1)
Als je de betaalde versie van Spotify hebt dan krijg je geen reclame tussendoor en je kunt ook off-line naar muziek luisteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jij betaalt Spotify, Spotify betaalt de artiesten een deel van het geld, omdat ze daar een copyright op hebben. Youtube is een gratis alternatief, alleen je kan het niet meenemen. Het verschil is dat Youtube advertenties heeft, om zo aan dat geld te komen. Dat heeft spotify niet.

Ook kan je spotify op je telefoon offline beluisteren en youtube niet.