Wie kent de tekst van: "Kleine boy uit Porto Rico".? Het werd gezongen door de Gesona's.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
9 jaar geleden
In het radioprogramma Cappuccino van zaterdag 15 maart 2008 werd dit liedje gedraaid omstreeks twee vijfde deel van de uitzending. Hier is het terug te beluisteren: http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/radio2/ncrv/cappuccino/20080315-09.wma
Alleen krijg ik helaas melding dat mijn speler geen ondersteuning heeft voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren. Kan iemand het wel horen en eventueel het liedje naar een andere geluidslink omzetten? Ik neem aan dat de twee dames duidelijk genoeg hebben gezongen om de tekst over te kunnen schrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je Amadea. Het liedje wordt inderdaad genoemd.Ik blijf verder zoeken naar de complete tekst. Nogmaals, bedankt. Pedro
Amadea
9 jaar geleden
Zeggen ze niet door wie het werd geschreven? Het lijkt mij namelijk aannemelijk dat het de vertaling van een reeds bestaand liedje was. Maar er is helaas niets over te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt inderdaad niet gezegd. Ik weet dat het gezongen werd door De Gesona's. Dat heb ik via Google kunnen vinden.
Vroeger, als kind, luisterde ik samen met mijn moeder naar dit soort liedjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van het liedje in de uitzending is slecht begin te horen... en dan gaat het telefoongesprek met de gast Marinus Vermoten (maker van NL-talige lied-encyclopedie) weer verder. Te horen regels:
Porto Rico, Porto Rico, lalalalala lalalalala
Kleine boy uit Porto Rico
Waarom heb je toch zo'n verdriet ?
etc..

Het beste antwoord

Je kunt het eens proberen om het als verzoeknummer aan te vragen bij een (online) radiostation, bijv. Radio Monza: www.radio-monza.nl.

De verzoekplaat kun je aanvragen via de link onder bron, dan kun je hem later beluisteren via www.radio-monza.nl, bijv. via Windows Media Player, maar dan moet je zelf de tekst even meeschrijven.