Is er een computerprogramma waarmee ik de bass-tonen kan verzwakken?

Mijn speakerset is kapot waardoor je de bass-tonen ontzettend goed hoort, en ik wil deze dus via een computerprogrammma kunnen verminderen zodat je meer muziek en minder bass hoort.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meeste media spelers (programma waarme je je muziek afspeelt) bezitten ook een z.g. EQ Equalizer) hiermee kun je de hoeveelheid bas midden en hoog instellen.
SimonV
9 jaar geleden
Misschien is dit wat: http://player.gomlab.com/eng/guide/preference_audio.gom
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook Windows Media Player heeft een EQ.
http://www.netlobo.com/media/image/wmp-EQ.jpg
De vraag is dus eigenlijk, welk media player gebruik je?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb de equalizer gevonden. Waar moet ik deze op instellen zodat ik minder ''gebonk'' hoor van veraf?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt proberen de schuifjes met de kleine getallen (31Hz, 62Hz enz) naar beneden te schuiven (Wel EQ aanzetten natuurlijk) Hoeveel schuifjes en hoever naar beneden moet je gewoon proberen.
paulus811
9 jaar geleden
Kapotte speakers moet je vervangen, daar is geen programma tegenop gewassen.

Het beste antwoord

Als je b.v. Winamp gebruikt om muziek af te spelen, kan je de equalizer inschakelen en daarmee de bass terug regelen.
Voor windows 7 bestaat er ook nog een algemeen toon regeling programma, n.l.SRS WOW-effecten deze moet je eerst inschakelen. Zie bron voor details.