weet iemand wat voor piano ik heb?

ik heb onlangs deze piano gratis mogen overnemen maar ben nu eigenlijk wel benieuwd wat voor piano t is, ik zal er fotos bij doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (2)

Je hebt een piano van het merk Berdux.

Berdux is een oud Duits pianomerk, thans gevestigd in Hohenpeißenberg in de deelstaat Beieren. De fabriek is opgericht in 1871 in München, waar ze tot 1966 gevestigd was. Tot 1966 werden 25.800 instrumenten vervaardigd. In de periode 1966 tot 1996 was de fabriek in ruste. Vanaf 1996 worden er weer kwaliteitspiano's gemaakt, maar niet meer in München maar in Hohenpeißenberg.

In het begin van de 20e eeuw was er ook een tak van het bedrijf, E.M. Berdux, die piano's maakte in Frankfurt am Main.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha, net te laat. Zelfde bron.
Het is gewoon een Berdux, uit München. Maar ligt er wel aan hoe oud deze piano is. Als die jonger is dan 1996, komt ie uit Hohenpeißenberg. Is de piano van voor 1966, dan komt ie daadwerkelijk uit München. Het serienummer moet dan onder de 25.800 liggen, dan is deze ouder dan 1966.
Verder is er voor mij niet zo veel bekend van deze piano. Ook nog niet eerder gehoord van het merk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat de piano 'gewoon' is, maar dat het gewoon een berdux is, zoals aangegeven op de piano. Niets meer en niets minder (ook wel aangegeven met 'gewoon').
Het zou kunnen dat de piano kwalitatief goed is, of ze over het algemeen "mooie" (smaakafhankelijk) piano's maakten, maar zoals ik aangeef, weet ik daar niks van, omdat ik dit merk niet eerder gezien heb.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Haha, ok! Zie de tijd van mijn reactie... Laten we het op slaperig houden.
Jij de typfouten en ik de ondoordachte reactie!