Bestaat er zoiets als een zang audio looper?

Ik zoek dit. https://www.youtube.com/watch?v=VEKMZyFpMC8

Maar dan voor zang. Is er zoiets mogelijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Jazeker! Allerlei samplers en loopstations. Het gaat er maar om wat je als invoer gebruikt. Een gitaar, een microfoon, maakt niet uit als er maar een snoertje uit komt. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld al jaren een JamMan Stereo loopstation (voor minutenlange samples zoals volledig ingezongen/ingespeelde liedjes) en een Korg Kaosspad 3 (voor korte samples en heel veel vette effecten), maar er zijn vele mogelijkheden voor dergelijke apparatuur. Zie het zo: je kunt gewoon de mixer waar je instrumenten/microfoon op uitkomen doorlussen naar je loopstation/sampler, dan kun je alles samplen/loopen wat je wilt, ook gecombineerde audio invoer.

*persoonlijk* Wat ik bijvoorbeeld graag doe is een basloopje inspelen in de Kaoss Pad, een drum beat en een gitaar riff eroverheen samplen, daar een beetje leuke effecten op, en dan dat allemaal weer doorlussen naar de JamMan waar ik dan vervolgens een minuut in laat loopen. Daar kan ik dan vervolgens weer overheen loopen met meer Kaoss Pad 3 dingen. Maar gewoon meerstemmig zingen of met steeds meer uibreidende lagen een track live opnemen is met zo'n loopstation heel goed te doen.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
... en qua software zijn er zeker ook mogelijkheden. Bijvoorbeeld Fruityloops Studio. Op de iPhone heb ik verbazend leuke resultaten gezien met Everyday Looper, daar kan ook meer mee dan je denkt.