Waarom zijn zenders zoals Skyradio en 538 via Digitenne alleen betaald te beluisteren en via de FM-band gratis?

Via DAB+ is het ook gratis dus aan de kwaliteit kan het niet liggen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Digitenne is een betaalde dienst, die verplicht is om de publieke zenders vrij te ontvangen door te geven (plus de regionale zender). Zij hebben er dus geen baat bij om andere (radio danwel tv) zenders gratis door te geven.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gratis iets aanbieden is een goed marketinginstrument. Raar dat Digitenne dat niet doet, het zou veel klanten kunnen opleveren.
Waarom betalen als het gratis is?
Ik ga mijn Digitenne-abonnement maar opzeggen, hier in Huize Sanoma heerst nog steeds de crisis.
gvrox
9 jaar geleden
Ik denk dat ze helemaal niets gratis aan zouden bieden als dat wettelijk was toegestaan. Iets (permanent) gratis aanbieden levert geen extra klanten op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok , dat wist ik niet.
ik heb geleerd dat gratis lokkertjes klanten trekken maar dat is al weer een tijdje geleden.