Het volkslied van Paraguay Paraguayos, República o Muerte wordt als het langste ter wereld beschouwd, uitgaande van de melodie.
Het volkslied met de langste tekst is waarschijnlijk dat van Griekenland (158 coupletten, Ymnos is tin Eleftherian).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het volkslied van Uruguay heeft de meeste maten, en is wat dat betreft het langste: 105 muziekmaten.

(Ter vergelijking: Het kortste is dat van Oeganda, wat maar 8 maten heeft).
Amadea