hoe maak je een kistradio en wat moet je ervoor aanschaffen ?

kan iemand een lijstje maken met wat ik moet aanschaffen om een kistradio/kratradio te maken. mijn max bedrag is 90/100 euro.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Het beste antwoord

Beste Sporterzh,

Je hebt zoiezo (1 of meerdere) speaker(s) nodig. Maar daarbij komt dat de speakers natuurlijk ook versterkt moeten worden.. Als je een woofer wil voor extra bas dan moet je er nog een auto-versterker inbouwen. Verder natuurlijk een radio, en wil je hem zonder stroom gebruiken dan zou je het beste ook nog een accu bij kunnen kopen, even bij een accuboer langsgaan!
Dat is het hele idee van een kratradio.

En natuurlijk de kist (-;

Succes!

Groetjes van Luuk van den Akker!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks, ik zie als ik aan het kijken ben voor speakers en autoradio's overal een aantal watt achter staan, hoeveel watt moeten de speakers zijn en wat moet het max. uitgangsvermogen zijn ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat is heel verraderlijk. Men adverteert namelijk altijd met het aantal Watt, terwijl dat niet zo veel uitmaakt. Veel belangrijker is het rendement (uitgedruk in dB/W/m). Ik heb zelf een kistradio gemaakt van 2 x 15 Watt, met speakers die een rendement van bijna 100 dB/W/m hebben. Daarmee kun je verschrikkelijk hard.
Goedkopere autospeakers hebben vaak een rendement van 80 dB/W/m, wat betekent dat je 100 keer (!) meer vermogen nodig hebt.