Hoe kan ik een lp (vinyl) aan de muur ophangen?

Ik wil een paar verzamelitems ophangen van mijn favoriete artiesten, waaronder een paar lp's

- ik wil de kartonnen cover aan de muur hangen!

Maar ja, met spijkers en lijm gaat zowel de muur als de cover van de lp eraan...

- ik wil ze niet in een doorzichtige hoes ophangen!

Mijn vraag is hoe ik dit voor elkaar krijg...

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
30.7K

Het beste antwoord

Ikea verkoopt lijsten die de afmeting van een lp-hoes hebben. Eventueel kun je een schilderij-rail gebruiken om de muur te sparen.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voordelig en handig!
Erg bedankt, ga ze direct bestellen

Andere antwoorden (2)

Dit gaat gemakkelijk met 'dubbelzijdige tape'. Dubbelzijdig plakband heeft aan twee zijden een plakkende laag en is bedoeld om dingen op elkaar te bevestigen.

Dus als je met de ene kant die aan de 'lp' plakt en met de andere kant tegen de muur, gaat dat perfect
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Edoch, daar beschadig je wél de LP mee. Doordat er een plaklaagje op komt kan de naald dat gedeelte niet meer afspelen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bovendien wil de persoon de hoes aan de muur en niet de LP zelf.
Je hebt ook diverse ophangsystemen voor Lp's.

Hier staan er een paar:
http://www.planetedisque.com/nl/22-presentation-vinyle

En wat iemand hiervoor al zei is misschien wel een goede tip.
Maak een kopie van de hoes zodat het niet verkleurd door de zon en hang die op.

Je kunt ook kijken of er lijsten met ontspiegeld glas op LP formaat te koop zijn en ze daar in ophangen.