Wat is de titel van dit Franse electronische nummer (deels met viool)?

Het is een al wat ouder (maximaal 5 jaar ofzo) nummer dat volgens mij van Franse origine was (ik dacht dat de titel Frans was). Het nummer gaat in een aardig snel tempo.

Het is een elektronisch nummer dat eigenlijk steeds hetzelfde stuk herhaald met af en toe een stuk met een viool.

Het gaat iets van: Tu tu turu, tu tu turu, turururururu, tu turu, tu tu turu (paar keer herhaald)

en het deel met de viool tu tu tu tu tu tu, tutututu, tutututututu, tududududu (sneller gedeelte), tu tu tu.

Ik weet dat het een beetje vaag, maar misschien herinnert iemand het nummer zich.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
9.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maximaal 5 jaar?
Als ik je vraag lees, denk ik namelijk aan Manau - La Tribu de Dana. https://www.youtube.com/watch?v=iDJ0McwKCwQ
Amadea
9 jaar geleden
Bovenstaande zou naar mijn idee eerder zijn beschreven als "Franstalig rapnummer met een soort doedelzak en een gezongen refrein". @Nescient: kan je wat meer info geven? Tu tu tu maakt mij niet duidelijk wat er te horen is. Is het alleen instrumentaal, of zit er ook zang bij? Je denkt dat het Frans is, maar hoe zeker is dat? Welk genre muziek betreft het? Wordt het elektronische verzorgd door een synthesizer, of welke instrumenten hoor je nog meer behalve de viool?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uhm, even denken. Het belangrijkste en ook het overgrote gedeelte van het nummer is dat tu tu turu, tu tu turu, turururururu gedeelte. Het is alleen instrumentaal. Ik dacht dat de titel Frans was (staat mij bij). Dus is niet heel zeker Het genre is vrij moeilijk. Ik zou zeggen onder dance of electronics ofzo. Maar het belangrijkste is dus dat constante herhaalde gedeelte. Ik zou zeggen een synthesizer en de viool is het enige instrument (met elektronische achtergrondmuziek). Dus niet een vioolstuk zoals in klassieke muziek. Bedankt voor het meedenken en als ik nog meer kan beschrijven zal ik het plaatsen!

Antwoorden (4)

Ik denk dat je wat verder terug moet gaan en wel naar 1998. Volgens mij bedoel je de officiele song voor het WK voetbal te Frankrijk. Het gaat om "Dario G. - Carnaval de Paris".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een nummer uit 2009 heb ik gevonden wat behoorlijk aan de omschrijving voldoet. Het heet "Irish" en is van Funk D & La Fuente.

De button 'Video toevoegen' reageert niet. Dan maar even zo de link doorgeven: http://www.youtube.com/watch?v=1jF1bC2Cf1g
Amadea
9 jaar geleden
Manau - la tribu de Dana
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is La Caution - Thé à la Menthe - The Laser Dance Song. Het Franse nummer in Ocean's Twelve uit 2004.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Geen viool te horen...