Weet iemand hoe ik een lijst van meerdere liedjes als 1 mp3 kan aanmaken?

Programma en uitleg hoe dit werkt! :))

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
3K

Antwoorden (4)

Je kan het programma Audacity gratis downloaden (zie bron). Het bestaat voor Windows, Mac, Linux... Daarmee kan je alle mp3's achter elkaar zetten en exporteren als 1 mp3. Met Audacity kan je de mp3's ook inkorten, overgangen maken en meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zet je deze achter elkaar? En hoe maak je de overgangen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je opent de eerste en je ziet dan de muziekgolfjes in 2 balken (stereo). Je zet de cursor (verticale lijn) achteraan (helemaal rechts aan het einde van de blauwe geluidsgolven). Je opent het volgende nummer kopieert de blauwe inhoud en plakt die in het andere document achter het eerste nummer. Zo werk je het rijtje af. Je kan daarna de overgangen beluisteren. Meestal zijn ze perfect in orde. Als er tussen 2 nummers teveel stilte is, knip je er gewoon een stukje stilte tussenuit. Als er aan een nummer te weinig fade-in of fade-out zit, selecteer je het eerste of laatste stukje en je kiest in het menu 'effecten' voor fade-in of fade-out.
Er zijn veel programma's waar dit mee kan. Behalve bovengenoemde heb je bijvoorbeeld nog CoolEdit, GoldWave (oudje, geloof ik), en zelf gebruik ik AVS Audio Editor: een set software waar je zowel audio als video mee kan editen, voor maar een paar tientjes alles bij elkaar. Maar nogmaals, er zijn er vele en vast ook wel gratis varianten (Audacity is inderdaad gratis voor zover mij bekend).

De werkwijze komt in grote lijnen overeen: bestand importeren, en die wordt dan meestal aan het eind van het huidig in bewerking zijnde bestand geplaatst, danwel op de plek waar je je aanwijzer hebt staan. Even mee knooien en je komt er wel uit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik wel eens gedaan met Shuangs audio joiner en dat werkt.
Bij add voeg je liedjes toe en als je op join drukt maakt hij 1 lange mp3 van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind MixMeister een erg fijn programma. Ook gemakkelijk effecten etc. toe te voegen