Is het illegaal om een Engels lied te vertalen naar het Nederlands om het vervolgens te zingen in een kerk?

Ik zit in het worshipteam van een Christelijke Gemeente en we zouden graag wat engelse liederen willen vertalen naar het nederlands om ze vervolgens te zingen/spelen. Alleen, wanneer dit illegaal is, zullen we dit niet doen. Op het internet kan ik er niet echt iets over vinden...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Nee hoor dit is niet illegaal.
Het wordt pas illegaal als je dit opneemt en gaat verspreiden.

Je mag zingen wat je wil zolang het maar niet voor commerciële doeleinden is.
Muziek draaien is een ander verhaal. Dat mag ook in een kerk niet zomaar.

Mocht je niet helemaal zeker zijn dan kun je altijd even contact opnemen met BumaStemra