Van wie is deze (oude) Franse videoclip?

In de clip danst de zangeres in haar ondergoed.
Ze danst oa op tafel als ik het goed onthouden heb.
De clip is uiterst simpel van opzet.
Gezongen in de Franse taal.
Waarschijnlijk uit de jaren 80.
Het was een hit, ook buiten Frankrijk.
Laatste keer gezien 10 jaar geleden op de BBC in "top of the pops".
Ik weet niet wie het was en wil het graag weten...
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Bedoel je deze: Catherine Loeb met 'La Ouatte'?

Toegevoegd na 13 uur:
Een andere die zou kunnen: Ella Elle l'a van France Gal (origineel), of van Elizee, of van Kate Ryan. Dit liedje is een hommage aan Ella Fitzgerald, weer een andere zangeres!
Onderstaand linkje is naar een YouTube-filmpje waarin alle 3 de versies voorbij komen. De tafel met het ondergoed kan ik niet vinden, maar lala lala genoeg!
Hieronder ook nog een lijstje met alle Franstalige hits die Nederland bereikt hebben, dan kan je zelf nog even verder zoeken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Etienne van Guesch Patti. In de clip doet zij een striptease. Uit 1987. ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ze danst daar niet op een tafel.
Maar wel een mooie clip. Zo ongeveer porno :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ybea868xDW0
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze draait alleen maar een beetje met haar kont rond de stoel en is gewoon gekleed in lingerie. Porno lijkt mij hier ver te zoeken.
Wel een goed nummer, trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het Joe le taxi van Vanessa Paradis?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die was veel te braaf om in ondergoed op een tafel te dansen!