Wie is de tekstschrijver van het Hazes nummer 'Zij gelooft in mij?'

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
9.7K

Het beste antwoord

André Hazes schreef alle teksten zelf, de Nederlandse tekst dus, want dit is een cover.

Toegevoegd na 1 dag:
Zij gelooft in mij is een hit van de Nederlandse zanger André Hazes. Het is de 35e Top 40 hit voor Hazes, waarvan zijn eerste nummer 1 hit. In de Single Top 100 is het de respectievelijk 57e (in 2000) en 61e hit (in 2004) van Hazes en zijn 5e nr.1-hit.

Het nummer is een Nederlandstalige cover van "She believes in me" van Steve Gibb uit 1978, bekend geworden door Kenny Rogers.

In 1999 kende de carrière van Hazes de zoveelste opleving door zijn rol als altijd-gewoon-gebleven artiest in een reclamespotje voor knakworstjes en door een daar sterk op gelijkende documentaire van John Appel, getiteld Zij gelooft in mij.

Zij gelooft in mij heeft hij destijds geschreven voor zijn tweede vrouw Ellen.

In 2000 stond op het album Want ik hou van jou een nieuwe versie van Zij gelooft in mij, die was opgenomen vanwege de gelijknamige documentaire over het leven van de Amsterdamse zanger. De single kwam niet hoger dan nummer 50 in de Nederlandse Single Top 100.

Hazes nam het nummer al in 1980 op voor zijn succesvolle album Gewoon André.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zij_gelooft_in_mij

http://www.lyriczz.com/lyrics/andr%C3%A9-hazes/12224-zij-gelooft-in-mij/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De originele tekstschrijver heet Steve Gibb (singer-songwriter en geen familie van de Bee Gees). Hij schreef het in 1978 als "She believes in me".
André Hazes maakte daar zelf in 1981 een Nederlandse bewerking van.

Toegevoegd na 22 uur:
In 1979 had Will Tura het lied al gezongen als "Ik geloof in jou". Het kwam uit op de LP 'In mijn caravan', waarmee hij een (mislukte) doorbraak in Nederland forceerde. Degene die het vertaalde tot "Ik geloof in jou" heet Nelly Byl. Ben Cramer zong het in 1980 met het Trio Thessaloniki.
Op die manier zal het André Hazes ter ore gekomen zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede link "original.be/"!