Waar gaat het numer 'Vroeg of laat' van Toontje Lager over?

Als ik de tekst hoor, kan ik alleen maar gissen naar wat er bedoeld wordt. Maar waar gaat het precies over?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

"Je slaapt zo vast, je slaapt zo lief [zie ik] als ik stiekem naar je kijk.
Je neus is eigenwijs, krult van plezier, en je hebt groot gelijk.
Het gaat gewoon zoals 't gaat. Ik word allang niet meer kwaad.
Vandaag nog niet, maar vroeg of laat weet ik dat je gaat.

Je moet weg want je moet weg, omdat 't ergens anders ligt.
Je eigen weg, en ik de mijne, als in een slecht gedicht.
Ik snap 't niet, ik snap 't wel. En 't gaat allemaal zo snel.
Vandaag nog niet, maar vroeg of laat weet ik dat je gaat".

Het gaat dus over een relatie waarvan beiden beseffen dat die tijdelijk is. Ze passen niet genoeg bij elkaar om het lange tijd vol te houden. Zij had het eerder in de gaten dan de ik-figuur. Maar hij geeft toe dat zij gelijk heeft. Over enige tijd zal zij weg gaan, daar kan hij nu in berusten.
Amadea