Wat is de beste uitvoering van J.S. Bach's - Air - ? Waar vind ik deze?

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus technisch strak, opname kwaliteit top en met top muziekanten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Antwoorden (6)

Dat is absoluut een kwestie van persoonlijke smaak. Daar is geen oordeel over te geven in die zin.
AWM
14 jaar geleden
De beste uitvoering is subjectief. Ik zelf vind de uitvoering van wijlen Rick van der Linden van Ekseption goed, maar zo zal iemand anders weer een andere voorkeur hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel uitvoeringen van dit muziekstuk dat het moeilijk kiezen is. Ook wordt het stuk uitgevoerd op verschillende instrumenten zoals viool, cello, fluit, orgel, piano, accordeon, enz.

Een mooie uitvoering op viool is die van Sarah Chang:
http://www.youtube.com/watch?v=qOVwokQnV4M
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
móói! + Je hebt wel verstand van moie muziek heb ik gemerkt :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Och verstand is misschien een te groot woord, maar ben wel een enorme liefhebber van het genre. Heb dan ook een flinke collectie van klassieke CD's!
Is niet te zeggen, is van smaak afhankelijk. Natuurlijk is de ene uitvoering technisch beter dan de andere, maar zelfs binnen de technisch perfecte uitvoeringen (voor zover die bestaan) zijn de muzikale mogelijkheden binnen de compositie (nog afgezien van de talrijke transcripties die ervan bestaan) nog oneindig, met talrijke uitvoeringen/opnames tot gevolg. Dit geldt overigens niet alleen voor Air, maar voor alle composities binnen de klassieke muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is heel erg afhankelijk van je eigen smaak. Ten tijde van de vuurwerkramp werden we hier doodgegooid met de staccat0-achtige versie van Jaap van Zweden, en ik vond het helemaal niks, hou meer van lange slepende noten in het stuk. Maar zoveel uitvoeringen, zoveel dirigenten, zoveel interpretaties, dus je moet zelf maar bepalen wat jij het mooiste vindt.