Wat is het nut van Radio 1?

Nooit van een krant, internet of TV gehoort?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
ronron1212
10 jaar geleden
wat vraag je nu?
Cryofiel
10 jaar geleden
Waarom mensen die autorijden naar radio 1 luisteren. Volgens vraagsteller kunnen ze beter een krant lezen, Internet bekijken, of TV kijken.
ronron1212
10 jaar geleden
O in de auto natuurlijk

Antwoorden (2)

Onder het autorijden houd ik graag mijn ogen op de weg. Dat kan met de media die jij noemt niet.
En zo zijn er nog vele situaties meer te bedenken.

Ook is radio sneller in veel gevallen omdat er niet eerst getypt of ge filmt en gemonteerd hoeft te worden.

En dan hebben we nog de categorie van de blinde medemens. Die krijgt informatie op een manier die rekening houd met het feit dat de luisteraar niet ziet wat de verslaggever ziet.
ronron1212
10 jaar geleden
Waar staat dat hij het over de auto heeft
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Snel getypt Ozewiezewoze, bijna hetzelfde antwoord, minuten eerder + voor jou dus.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@ronron1212
De vragensteller vraagt naar het nut van de zender. Ik geef een voorbeeld van zo'n plek waar duidelijk wordt dat met de krant, de TV en internet niet overal bruikbaar zijn.
ronron1212
10 jaar geleden
vindt dat van weinig nut
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dat kan.
Voor mij is het de enige zender die aan staat als ik onderweg ben. Smaken verschillen.
Poet
10 jaar geleden
Soms vraag ik me wel af wat het nut ervan is te horen dat andere mensen aan het sporten zijn
Het nut van radio 1 is, mensen op de hoogte houden van het nieuws, achtergronden van het nieuws en sport. Er zijn momenten dat je geen tv/internet kan kijken (in de auto), of dat er geen nieuws op tv is (films, spelshows) en je toch nieuws en/of sport wil beluisteren, dan is radio 1 nuttig, daar is dat de hele dag te beluisteren. Radio is (meestal) ook live, waardoor je actuele informatie krijgt. Bovendien is de radio voor bijna iedereen toegankelijk, wat bij internet en tv niet het geval is, denk daarbij ook aan blinden en slechtzienden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dan had jij dus óók het goede antwoord ;-)
+