Wat gebeurt er met de akkoorden als je met capo speelt? Zie uitleg

Stel je moet een nummer met de capo op de 1e snaar spelen. Eerste akkoord is een D akkoord. Wordt het dan x-x-0-3-4-3 of blijft het x-x-0-2-3-2? Oftewel begin je met tellen na de capo of gewoon aan 't begin

Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd zo, ben hier nogal nieuw mee

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1K

Antwoorden (1)

Als je gebruik maakt van een capo begin je met tellen vanaf de capo. Oftewel de capo is ''0''. Als je dus de capo op vakje 1 zou zetten wordt het D akkoord inderdaad (vanaf de hals gezien) x-x-0-3-4-3. Hoop dat het helpt, is lastig uit te leggen zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus. je zegt het duidelijk :) capo = 0