Wat is de betekenis van het nummer Hey Brother - Avicii?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
7.1K
Antoni
10 jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeeld, in ieder geval op deze website: http://songmeanings.com/songs/view/3530822107859469966/ Daar spreekt de een over het broeikaseffect, terwijl een ander zegt dat de hoofdpersoon uit het lied zijn vader mist, en een derde denkt dat de zangers helemaal niets bedoelen met het lied, en zo zijn er nog meer meningen te lezen op die website.

Antwoorden (1)

In zo'n geval ga ik kijken naar de inhoud van de in het Nederlands vertaalde tekst:

Hé broer, daar is een eindeloze weg die we kunnen herontdekken
Hé zus, weet dat het water zoet is, maar bloed is dikker*
Oh, als de hemel naar beneden valt, voor jou
Is er niks in deze wereld dat ik niet zou doen
Hé broer, geloof je nog steeds in een ander
Hé zus, geloof je nog steeds in de liefde, ik vraag het me af
Wat als ik ver van huis ben: oh broer, ik zal je horen roepen
Wat als ik het allemaal verlies: oh zus, ik zal je eruit helpen

* Blood is thicker than water = familiebanden zijn belangrijker dan de banden met je vrienden.

Het gaat dus over de goede band tussen een broer en een zus. Ze leiden hun eigen leven, maar weten dat ze altijd op elkaar terug kunnen vallen. Ze zullen altijd voor elkaar klaar blijven staan, wát er ook gebeurt.
Of het om werkelijke familieleden gaat, of dat het metaforen zijn dat weet alleen de schrijver van de tekst.
Amadea