Waarom hebben de Golden Earring de 's' laten vervallen?

In het begin heetten ze de Golden Earrings, maar volgens Wikipedia is die 's' er in 1968 afgevallen. Ik was toen nog niet geboren, maar ben wel erg benieuwd waarom.
Voornamelijk omdat ooit een Engels lerares zei dat ze daar de volgende les iets over zou vertellen en dat nooit gedaan heeft... :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was wel geboren en ze hebben meerdere namen gehad ik duik er even in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was net nog op tv ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze er 1 kwijt zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, naatje? Ik heb heel de dag nog geen tv aangehad, dus dat is wel erg toevallig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juistum

Antwoorden (6)

Ik ben een fan. Vandaar even de link. Wil je persoonlijke ervaringen. Mail mij even
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeroen, ik meld al in mijn toelichting dat ik al op Wikipedia heb gekeken. Daar staat niet bij WAAROM de 's' eraf is gevallen, dus je link voegt helemaal niets toe. -1 van mij.
En persoonlijke ervaringen zit ik ook niet op te wachten, ik vind het verder niet zo'n heel bijzondere groep hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha dounja..........dat klinkt heel streng ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo streng naatje? Het is toch gewoon geen antwoord op mijn vraag. Het is een link naar de site van de Golden Earring, die ik zelf natuurlijk eerst heb bezocht voor ik de vraag stelde...
Van hun eigen website (in engels)
We also dropped the ‘s’ in ‘Golden Earrings’; it felt better and conveyed more unity.

http://www.golden-earring.nl/biography/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je C4th, aan jou heb ik wat. Dit is duidelijk en zeker het laatste stukje is logisch. Voelt inderdaad meer als een eenheid.
Nu hoef ik niet meer wakker te liggen vanwege die opmerking van mijn Engels lerares... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje... dan zul je na al die jaren wel moe zijn. Slaap lekker alvast :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, wel te rusten.
Golden Earring is begonnen in een arbeiderswijk in het zuidelijke deel van Den Haag. De dertienjarige George Kooymans is helemaal weg van gitaarspelen en vindt in zijn buurjongen Rinus Gerritsen een evenknie. Vanaf 1961 verzorgen ze samen met Fred van der Hilst (drums) en Hans van Herwerden (gitaar) elk weekend in de omgeving optredens die voornamelijk bestaan uit covers van met name de op dat moment immens populaire Shadows. In 1963 neemt Peter de Ronde de plaats in van Hans van Herwerden. Gerritsen speelt dan al basgitaar. De groep noemde zich aanvankelijk Tornado's, maar omdat een Engelse band met dezelfde naam in 1963 een hit scoort noemen de Haagse pubers zich The Golden Earrings, naar de hit van Peggy Lee, ook gezongen door Marlene Dietrich in 1948. In de beginperiode is het een komen en gaan van groepsleden: Frans Krassenburg wordt leadzanger, drummer Jaap Eggermont vervangt in 1964 Freddy van Hilst
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gekopieerd...
Heb je vanavond "ik hou van Holland" gezien? Volgens Jeroen van Koningsbruggen heeft één van de leden een gouden oorbel verloren. en toen was er nog maar één earring. Of dit echt de reden was, weet ik niet, maar het klonk wel leuk.
14 jaar geleden
Op het album Eigth Miles High uit het jaar 1969 is de S weg gelaten omdat dit beter zou klinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, destijds in 1968 traden ze op in mijn stad en Barry heeft toen zijn handtekening op mijn boezem gezet.....-:)

Ik kan wel me herinneren dat er toen verteld werd dat de S zou zijn weggelaten, omdat earrings, meervoud, met de S geen goed Engels zou zijn.
Misschien dat die Engelse lerares toch wel zoiets bedoelde.

Hoewel earrings wel gewoon Engels is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik me herinner is dat het in het lesje over het bijvoeglijk naamwoord 'golden' was. Ik dacht dat 'golden earring' niet juist was, maar kan best dat juist het meervoud niet goed is in combinatie met golden.