Hoe wordt je mix op youtube niet geblokkeerd door auteursrechten?

Ik heb net een mix op youtube gezet en die is er binnen een half uurtje al vanaf gehaald. Ik wist niet waar het aan lag maar later zag ik iets staan met derden en auteursrechten. Als ik de labels erbij zet wordt hij dan niet geblokkeerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
5.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is echt heel erg op youtube tegenwoordig. Het heeft allemaal geen zin meer, alles wordt gescreened en vergeleken met bronmateriaal. Vaak wordt het er afgehaald. Als het filmpjes zijn waarop verdient wordt krijgen de "rechthebbende"alle inkomsten die dat filmpje genereerd (ook al is het fragment een paar seconden in een filmpje van minuten). http://www.youtube.com/watch?v=JQfHdasuWtI Gast heeft uren aan gamerevies staan welke eigenlijk allemaal gratis reclame is (nou ja, behalve dan de spellen die hij bij de grond afbrandt). Soms worden de inkomsten van een filmpje voor een paar frames ingenomen door een gamemaatschappij waarvan hij een spel aanprijst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het slaat echt volkomen nergens op. Als je muziek als achtergrond van je game heb staan wordt het er al afgehaald: BELACHELIJK.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar dat is weer een hele andere situatie dan waar jij je in begeeft. Een mix maken, zal je nooit kunnen verdedigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Althans niet tegen youtube auteursrechthebbenden, ik vind het prima.

Antwoorden (2)

Nederland heeft redelijk strenge regels in het uploaden van andermans muziek.

In tegendeel in Amerika, daar mag je muziek van andere mensen gebruiken zolang je maar de credits geeft aan de producent van de muziek.

nu zit het in Nederland zo dat je de rechten moet kopen om muziek van andere mensen te mogen uploaden. YouTube kan je dan om een schriftelijk bewijs vragen die je dan nodig hebt om aan te kunnen tonen dat je de rechten van het liedje gekocht hebt.

Ik zelf ging altijd zoeken bij byebyecopyright hun geven gratis muziek weg zolang je maar de link die bij hun in de beschrijving staat kopieert en plakt bij jou in de beschrijving

Ik hoop je hierbij voldoende informatie te hebben gegeven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die zal er haast altijd van afgehaald worden. Je doet namelijk ook iets wat niet de bedoeling is volgens de auteurswet. Youtube heeft steeds betere software omdat te controleren, en zelfs bekende youtubers die zich gewoon netjes aan de Fair Use Policy houden wordt soms zo de inkomsten van hun filmpje ontnomen.

Het aangeven dat de muziek niet van jou is maar van rechthebbende x of y heeft weinig zin en is juridisch niet relevant (behalve dat je aangeeft dat je weet dat je fout zit).

Toegevoegd na 2 minuten:
Behalve als de muziek uitgebracht is onder een vrij of open copyrightmodel. Creative Commons doet ook zo iets. Chocolate Rain is onder dat model uitgebracht. Maar ook daar moet je goed kijken wat wel en niet mag en wat daarna weer jouw rechten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is echt complete bullshit, ik doe het omdat ik het leuk vind en nergens anders voor, ik heb een betwisting ofso gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verspreiden van andermans werk zonder dat zij daar inkomsten voor ontvangen (ook voor de lol) is niet toegestaan. Zou jij ook niet leuk vinden :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Moordigger Dat laatste is niet in alle gevallen waar. Er zijn zat mensen die voor vrije verspreiding zijn. @tennisjustin Je kan het prima blijven maken, je hoeft het natuurlijk niet te uploaden, dan doe je het namelijk (deels ook) voor de erkenning. Het gaat er soms niet om dat JIJ geen geld er op verdient, het gaat erom (althans in de hoofden van muziekbonzen) dat ZIJ nu geen centen vangen van het originele (VEVO) kanaal op youtube. Ik heb de mogelijkheid om jouw mix te beluisteren> zij vangen niiks, jij vangt niks ik heb de mogelijkheid om hun verzameling losse nummers te beluisteren > zij vangen wel wat (als ik op de reclame klik) of bekijk)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als ik de muziek koop en er een mix van maak e dan upload? Ik had het nu illegaal gedownload
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook dat maakt niet uit. Je koopt de muziek ook niet, althans niet de rechten om het opnieuw uit te brengen.