is de cupsong bekent geworden door youtube of door de film?

ik ben benieuwd hoe die cupsong bekend is geworden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie ook de interview met David Letterman
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=4vP1Z5tmww4
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beken"d"

Antwoorden (1)

De cupsong is door een filmpje op youtube in gestudeerd door de hoofdrol speler van Pitch Perfect, maar als zij dat niet had gedaan, dan was het niet in de film terecht gekomen.

Ik ken het liedje van de film. En ik denk dat vele het ook kennen van de film, maar Youtube heeft ook een grote rol gespeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het liedje is al 80 jaar oud!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"When I'm Gone" is geschreven in 1930 door A.P. Carter, maar in 2009 is het cup spel of ritme er aan toe gevoegd door de groep Lulu and the Lampshades. Nog steeds was underground en alleen in kleine kring bekend. Het is Anna Kendrick welke het met youtube en de film het bekend heeft gemaakt. IMHO is het juist het cup game ritme dat het bekend heeft gemaakt. In het Engels is er hele berg informatie over te vinden op Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op YouTube is daar ook een interview met haar over te vinden. Daarin legt ze uit hoe dit is gekomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=4vP1Z5tmww4