Van wie is het (gronings) liedje waar 'Dieverdoatsie, dieverdoatsie' in wordt gezongen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
3.3K
SimonV
10 jaar geleden
Er bestaat wel en cd "Dieverdoatsie" met streekliedjes. Zie:
http://catalogus.ub.rug.nl/DB=1/LNG=NE/PPN?PPN=31630200*

Antwoorden (1)

Ik ken wel een liedje waarin dieverdoatsie wordt gezongen, maar niet twee keer achter elkaar. In "Mien Toentje"van Ede Staal komt het voor:

Moar mien toetje, ja mien toentje, ja dei mis ik nait geern,
d'r is altied dieverdoatsie veur mie.

(excuses voor mijn Groningse spelling, ik ben slechts afstammeling, niet zelf Gronings, versta het, maar spreek en schrijf het niet)
Het zou kunnen zijn dat je dit lied bedoelt, of dat het een ander lied van Ede Staal is, maar dan ken ik het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de reactie. (je gronings is best goed hoor)
Dat nummer ken ik, maar is niet het liedje dat ik bedoel.
Er wordt minimaal 2 keer achter elkaar 'diverdoatsie' in gezongen.