kun je in een kleine ruimte met ongeveer 50 mensen met 2 akoestiche gitaren onversterkt optreden?

ik wil met zijn 2en voor ongeveer 50 mensen in onze woonkamer een lied spelen op een akoestische gitaar en dat de mensen dan de tekst mee zingen kan ik dit on versterkt doen of is het beter dat je de gitaren wat versterkt met een paar boxen omdat je het anders niet hoort (de gitaren zijn niet het belangrijkste, dat is het lied)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gebruik je een plectrum?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is mogelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zal het luid genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat is fijn om te weten dank je wel

Het beste antwoord

Het heeft allebei zo zijn voordelen.
als je zonder versterker doet, versterkt dat de gezelligheid. Je zingt met z'n allen het lied en dat is echt een sfeermaker.
Als je met versterker gaat werken, wordt het ook meteen veel professioneler, maar klinkt het wel weer beter, het ligt er dus volledig aan wat je wilt bereiken.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als er een paar tientallen mensen meezingen dan zou ik de gitaar toch versterken. Een gitaarversterker is de simpelste oplossing, wil je jouw stem boven de rest laten uitkomen dan zul je een microfoon nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een akoestisch gitaargeluid versterken in een WOONKAMER?
Nee toch?