"There’s a lone soldier on the cross, smoke pourin’ out of a boxcar door". Wat is de betekenis van deze regel uit Bob Dylans 'Idiot Wind'?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://songmeanings.com/songs/view/57330/

Het beste antwoord

Op het kruis staat de naam van een onbekende soldaat (hij ligt daar eenzaam).
Uit een goederenwagon (* of een bommenwerper) komt rook naar buiten.

* Het vliegtuig van gezagvoerder Frederick C. Bock werd naar hem Bock's car genoemd. Deze United States Army Air Forces B-29 gooide op 9 augustus 1945 de atoombom op Nagasaki. Mogelijk dus dat met boxcar deze bommenwerper bedoeld wordt.
Amadea