Uit welk muziekstuk is deze aria ?

http://youtu.be/QoZ8OIPQip8
Om mijn vraag te beantwoorden vraag ik u om naar een kort tekenfilmpje te kijken van Tobiaz Totz in de link hierboven. Het is al enkele jaren oud. Mijn dochtertje bekeek het filmpje keer op keer omdat ze de muziek zo mooi vond. Ik vind het ook bijzonder en vermoed dat het uit een bestaande opera komt. Ik heb zelfs de producent aangeschreven, maar nooit een reactie gekregen. Ik hoop dat iemand het weet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij komt dit stuk uit "Phantom of the opera"
Amadea
10 jaar geleden
Het doet mij denken aan het "Concerto pour une voix" van Saint Preux: http://www.youtube.com/watch?v=tzcOm9_Dnxc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Amadea, dat dacht ik eerst ook, maar het is het niet. Het stuk uit de tekenfilm klinkt te " geschoold " om alleen daarvoor te zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ LGA Goede tip maar die hebben we natuurlijk al :)
Dank voor je reactie.

Het beste antwoord

Het blijkt toch echt zo te zijn dat Rainald Hahn het deuntje van 'Gina Pavarotta' gecomponeerd heeft. Zijn naam is de enige die in verband gebracht wordt met de serie Tobias Totz und sein Löwe. Hij zal zich vast wel door een opera-aria hebben laten inspireren, maar dat is dit liedje echt niet. De titel luidt: "Das gute Laune Lied". De originele versie kan je hier beluisteren: http://video.de.msn.com/watch/video/tobias-totz-und-sein-lowe-folge-2/1on6ekl13
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk gelijk, helaas. Helaas omdat de muziek bijgevolg niet meer uitgebreid op CD te vinden zal zijn. De illusie de muziek ooit nog te zullen vinden is hiermee helaas gevlogen.