Wat wordt er met een D-niveau bedoelt?

Op school moest ik pas tijdens de les een nummer spelen op mijn accordeon voor een cijfer. Toen had mijn leraar gezegd dat ik op D-niveau zat? Weet iemand wat daarmee bedoeld word?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Basisschool? Middelbare school? Studie? Hoe oud ben je?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Bij mij toen ik nog op het VBO/MAVO zat was D mavo niveau.
Maar voor een accordeon lijkt het me vreemd als je een mavo niveau zou hebben. Een instrument lijkt me niet in te delen in mavo/havo/vwo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zit in de vierde klas van het vwo en ik zit op een normale middelbare school en ik ben 14 jaar

Het beste antwoord

Ik kom op de website van een muziekschool het volgende tegen:
De Muziekschool Borne biedt kwaliteit
Het docententeam bestaan uit vakmensen die allen hun opleiding aan het Conservatorium voltooid hebben. Het onderwijs staat onder toezicht van de Inspectie van het Onderwijs. De Muziekschool biedt de mogelijkheid om in vier niveaus examen te doen: Van het A-niveau (voor beginners) tot het D-niveau dat al een opstap biedt naar de vakopleiding naar het Conservatorium. Examens zijn niet verplicht. Het is echter wel een stimulans en een uitdaging om jezelf eens te testen. En wie gaat er nu een uitdaging uit de weg?

Ik begrijp hieruit dat D een erg goed niveau is.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je in het bezit bent van een D-diploma voor het bespelen van een muziekinstrument, dan heb je daarmee het bewijs dat jij in staat bent om op het conservatorium verder te studeren op dat instrument. Er zijn vier muziekdiploma's: A voor een beginnende speler, B voor een gevorderde, C voor een vergevorderde, en D voor een op de muziekschool volleerde speler.
Amadea