Bij sommige popconcerten is het geluid enorm hard of een brei, waarom is de geluidstechnicus niet in staat om dit tijdens het concert te veranderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij/zij heeft oordopjes in! Hij/zij hoort dus bijna niks! En de meeste mensen vinden het wel leuk! Het ligt er ook aan wie de muziek draait en voor en achterin zit er ook geluidsverschil tussen. Xx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat draaien ze bij een concert?
En ik mag hopen dat de GELUIDstechnicus wel wat hoort. :)

Antwoorden (1)

Het probleem is dat alle zalen een verschillende accoustiek hebben en dat de techniek tafel meestal ergens in het midden staat.
Op die plaats kan de technicus het geluid tijdens een concert regelen maar bijvoorbeeld in stadions of grote zalen kan het gebeuren dat je op een plaats zit waar het geluid gewoon niet goed is. De geluidstechnicus hoort het gemiddelde geluid in de zaal, niet dat op de tribunes.