hebben de grote platenmaatschappijen zoveel macht in de muziekindustrie dat ze van elk willekeurig liedje een hit kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Nee de macht ligt bij de radio zenders en de muziek tv zenders
Iedere week gaat een platenplugger naar alles belangrijke zenders om zijn platen aan de man te brengen.
hij moet de dj van overtuigen dat het een goede cd is.

Toegevoegd na 1 minuut:
door veel airplay te geven of tewel veel draaien kan een plaat een hit worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals het nummer 'One day fly" van het Kopspijkers team, stond snel op één, was een test of, als je dat wil, een nummer op één kan komen en met de juiste mensen achter je lukt dat idd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooi voorbeeld is Giel Beelen die draaide ooit in zijn uitzending de hele tijd "Doe mij een toppertje"

Andere antwoorden (5)

Nee, muziek producenten kunnen heel veel, maar het belangrijkste nog steeds niet: de smaak van de luisteraar beïvloeden. Het is namelijk nog steeds de luisteraar die bepaald of het een hit wordt of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, maar ze kunnen het wel een publiceren zodat het bekend word.
maar het lied moet wel door een boel mensen geliefd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand ooit opgevallen dat hoe vaker je een liedje hoort, hoe leuker het klinkt? Het is net als wennen aan eten, of kleding. Dus, wie zorgen ervoor dat je een liedje vaak hoort? Juist, de radiostations. Of die dan ook weer beinvloed worden door de platenmaatschappijen weet ik niet. Overigens heb ik ook wel eens gehoord: de populariteit van een album zegt meer over het album ervoor. Met andere woorden, als iemand een steengoede cd maakt, zal de cd erna heel goed verkopen,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen een bepaald nummer wel pushen,door het vaak te laten draaien,maar dan moet het wel door het publiek opgepakt worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat hebben ze... Reclame werkt, het is alleen de prijs die je ervoor wil betalen... Een waardeloos nummer duizend keer opgedrongen klinkt goed...

En weer geen reclamejongens...