Rock is een algemene term voor alle popmuziek die in het verlengde ligt van de oorspronkelijke rock-‘n-roll. Het is stoere muziek met een opstandig, tegendraads karakter. Het voornaamste instrumentarium bestaat uit gitaar, basgitaar en drums. Soms aangevuld met zang en/of andere instrumenten, zoals bijvoorbeeld een keyboard. Het wordt elektrisch versterkt.
Rockmuziek maakt vrijwel alleen gebruik van de vierkwartsmaat, waarbij de drummer op de tweede en vierde tel slaat.
De rock ontwikkelde zich in de jaren zestig van de vorige eeuw via stijlen als beat, surf en psychedelica tot de latere vormen hardrock/metal, progressive rock, punk en alternative rock.
Amadea
10 jaar geleden
Het lijkt op pop, maar is dan ontwikkeld met meer kracht. Ook is het gebruik van drums en elektrische gitaar kenmerkend. Een bepaalde sound die de leadzanger heeft is ook een kenmerk. de specifiekere kenmerken zijn verwerkt in bepaalde subgenres, aangezien rock tegenwoordig een zeer uitgebreide term is. Enkele subgenres zijn: R&B, Metal, Rockpop, country.. ect.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
R&B en country zijn absoluut geen subgenres van rock.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, dat zijn genres waar Rock juist uit evoluéérde. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rock