Is flux pavillion auteursrechtelijk beschermd?

Er word namelijk in verschillende videos op YouTube beschreven van niet, maar dat vind ik geen betrouwbare bron om van uit te gaan dat het echt niet zo is. Ik zou een aantal nummers van hun namelijk graag willen gebruiken voor in een van mijn YouTube videos (met name het nummer ''I Can't Stop''.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Auteursrecht op een (muziek)stuk ontstaat zodra de artiest het stuk gemaakt heeft, hier hoeft verder niks voor gedaan te worden. Indien je het filmpje voor commerciële doeleinde zal gebruiken, zul je hier toestemming voor moeten vragen bij het platenlabel van Flux (Circus Records).

Indien het filmpje voor een non-commercieel doeleind gebruikt wordt, hangt dit af van de regeling die de platenmaatschappij met YouTube getroffen heeft. In de praktijk blijkt dat met name veel independent labels geen bewaar hebben tegen soortgelijke filmpjes met hun muziek in de montage. Wel zou ik de naam van de artiest, het nummer en de platenmaatschappij benoemen in de beschrijving van het filmpje als ik jou was.