Is de HiFi Boekenplank Luidspreker Set - 140W een goede set voor mij?

De speakers waar ik het over heb:

http://www.maxiaxi.com/hifi-boekenplank-luidspreker-set

Ik ben veel bezig met muziek maken, op verschillende instrumenten en ik luister ook veel muziek. Hiervoor heb ik een PA-stysteem de: "Lucas Nano 300" link:

http://www.bax-shop.nl/luidsprekerset/hk-audio-lucas-nano-300-actieve-luidsprekerset/product-details.html

En daar kan ik ook nog (een) ander(e) actieve speaker(sets) op aan sluiten. Nu heb ik daar een paar philipsspeakertjes op aangesloten de MMS240. Link voor specs:

http://www.backoffice.be/prod_uk/Philips/mms240_philips_mms_240_speaker(s)_15_watt.asp

Deze speakers zijn gewoon geen partij voor de Lucas Nano, het geluid is zo slecht als je het met de Lucas Nano vergelijkt. Mijn vraag is dus: zou ik er dus met de andere speakers op vooruit gaan?

En dan heb ik nog een vraag, namelijk:

Zouden de nieuwe speakers + de Lucas nano 300 (de Philips speakers zouden ook mee mogen maar deze hebben maar weinig watt) genoeg geluid geven voor een feestje in een zaal van ongeveer 75 man?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Zoals je in je vraag schrijft heb je actieve speakers nodig, de boekenplank speakers zijn echter passief.
Je zou er dus een losse versterker bij moeten gebruiken.
Bovendien kun je als vuistregel bedenken dat uit kleine boxen ook geen "groot" geluid kan komen.
Voor gebruik in zaaltjes kun je beter een paar stevige speakers op statief zoeken, bijvoorbeeld Alecto PAS-212A momenteel in de aanbieding van de Makro voor 299 ex BTW.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha ben weer lekker handig bezig. Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog eens gekeken, maar de speakers zijn wel actief, toch? Ik bedoel ze hebben een tweeter en basluidspreker
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Actief is met ingebouwde versterker, passief heeft een passief scheidingsfilter om hoog en laag te scheiden. De impedantie van 6 Ohm geeft ook aan dat ze op een versterkeruitgang moeten worden aangesloten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh oke bedankt!