Op een regel halverwege het tweede couplet na kan ik het goed verstaan, dus hier de overgeschreven tekst:

Zij is pas achttien, een schat van meid, die heel wat klantjes kan krijgen
Ik word door menige kerel benijd, dat merk ik vaak aan hun zwijgen
Maar zij moet werken bij dag en bij nacht, luiheid kan ik niet verdragen
Dikwijls wanneer zij geen geld binnenbracht heb ik haar kreupel geslagen
Ik ben een duivel heeft men vaak gezegd, iedereen vind me slecht
Dominee zei toen ik zat in de bajes: “Linke, jij komt in de hel”.
Nou ik kan toch geen zoet lammetje wezen, engel te zijn - dank je wel...
‘k Wil van de duivel z’n kunsten genieten, ‘k leer er zo graag nog wat bij
Misschien is de Linke wel linker, dat leert de duivel aan mij

En als m’n liefje haar schoonheid vergaat, dat zal natuurlijk gebeuren
Dan jaag ik haar als een hond op de straat, ‘k zal er niet lang over zeuren
Ik zoek dan dadelijk een ander voor haar, die voor mijn brood zich wil geven
En dan is alles weer goed voor elkaar, heb ik weer een heerlijk leven
Ieder z’n voor shel zelf op de isla????? ik ben voor niets beparkt?????
Dominee zei toen ik zat in de bajes: “Linke, jij komt in de hel”.
Nou ik kan toch geen zoet lammetje wezen, engel te zijn - dank je wel...
‘k Wil van de duivel z’n kunsten genieten, ‘k leer er zo graag nog wat bij
Misschien is de Linke wel linker, dat leert de duivel aan mij
Amadea