Een snaar van mijn gitaar is gesprongen, kan ik er een vervangen of moet ik gelijk de hele set vervangen?

snaar vervangen gesprongen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
5.3K

Antwoorden (4)

je hoeft enkel die ene snaar te vervangen.
fremar
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Als je niet zeker bent neem dan eens uw gitaar mee naar de muziek winkel,of als je les volgt vraag het dan eens aan je leraar.
Nee hoor. De snaar, die is gesprongen, vervangen. En opnieuw stemmen.
10 jaar geleden
jacob46
10 jaar geleden
Ik zou de gitaar meenemen naar de muziekwinkel. Daar weten ze wel, welk type snaar er op moet
Een snaar vervangen kan, echter per stuk kopen gaat niet, daarom altijd oude snaren bewaren, voor geval dat er een breekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jawel hoor snaren kun j wel per stuk kopen.
ligt er een beetje aan hoe oud het setje setje snaren is op de gitaar, of ze er al dof uitzien of dof klinken. bij een staalsnarige gitaar met wat oudere snaren zou ik geneigd zijn het hele setje te vervangen. bij een vrij vers setje nylon snaren kan je misschien ook de ene gesprongen snaar vervangen, met de gedachte dat het minder werk/goedkoper is.

bij een staal snarige gitaar is ook de dikte van de snaar van belang.

zie

http://gitaar-tips.nl/gitaar-snaren

het is dan wel handig als je weet welk merk en type snaren er nu op zitten. wat het geld betreft is een nieuw setje snaren trouwens niet zo'n punt voor rond 5-6 euro heb je al een redelijk setje snaren.

electrische gitaar

http://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaarsnaren/ernie-ball-2221-regular-slinky-010-046-lime-snarenset/product-details.html

akoestisch staalsnarig

http://www.bax-shop.nl/akoestische-gitaarsnaren/martin-m2100-marquis-phosphor-bronze-light-voor-western-gitaar/product-details.html

akoestisch nylonsnarig

http://www.bax-shop.nl/akoestische-gitaarsnaren/daddario-ej27n-snarenset-voor-klassieke-gitaar/product-details.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goed antwoord maar ook bij nylon snaren is het wel zo handig om te kijken welke snaar het is anders gaat dat toch wel wat eentonig klinken :P